3.11.13

Söndag 131103

Eftersom jag återigen är inne i skolarbete utan att komma någon vart så tänkte jag att inspirationen kanske kunde rinna till om jag uppdaterade mig lite på bloggen. Det var nästan ett år sedan jag skrev här, och som vanligt har det hänt en del! Inget jag går in på nu.

Idag är det pappas födelsedag, eller det som hade varit pappas födelsedag om han fortfarande hade funnits här. 65 år, det hade varit en fin ålder det, redo för pension och för att njuta lite extra av livet. Inget som pappa får testa på, men jag tror han hann njuta av det lilla extra innan han dog, även om det var alldeles för tidigt.
12 years and counting. Aldrig ska jag glömma dig pappa, och Du sitter kvar på din pidestal där Du hör hemma. Jag undrar vad Du hade tyckt om vart mitt pluggeriande har tagit vägen nu. Sitter och försöker skriva ett PM, vad fan det nu är, och är inte ens halvklar med 26 timmar kvar till deadline. Ja det är väl extremt, till och med för att vara mig. Jag vet inte hur jag har tänkt klara av detta, kanske vill jag inte klara det i tid.. Nej det är klart jag vill lämna in ett bra arbete men jag är så extremt omotiverad och vet inte vilken vinkel jag har på det här än..
Jag och B var på kyrkogården förut och kollade på alla ljus som har tänts denna alla helgona-helg. Trots dagens spöregnande så var det lyktor överallt, magiskt fint. Vi fick tömma ur vattnet ur ljusen som resten av familjen tänt så fint på pappas grav igår, och tända dem igen, så att det blev ljust och fint innan vi gick också.
Jag tror inte på gud men att ha en fysisk plats att gå till när någon man älskar har lämnat det här livet är skönt ibland, även om inte pappa är där.

aldrig ska jag sluta älska dig.

En styrkekram till alla er som fått någon tagen ifrån er för tidigt i livet. Det är inte rätt och livet är inte rättvist och det är inte bara att acceptera men vissa saker kan man inte göra mycket åt.
Glöm inte att göra någonting där det går, oavsett om det är att jobba med sina relationer eller skänka pengar till en organisation som arbetar för det som ni brinner för. Alltid finns det något vi kan göra, om inte för sig själv, så för någon annan eller någonting större. Glöm inte att dela med er av er kärlek, snåla inte med saker som får er att må bra.

Ps. en kram är ovärdelig och goda råd är gratis.

Inga kommentarer: