3.12.12

One of these days

Då ska vi se om det är lättare att skriva här än i ett word-dokument som ska generera en hemtenta? Mycket möjligt för här behöver jag inte referera till olika källor eller koppla ihop det jag skriver till något i verkligheten. Frågan är vad som är verkligheten. Är det sånt jag skriver här, eller något som någon gubbjävel skrev i en bok för 30, 10 eller 5 år sedan? Vad skulle göra det mer verkligt än det som exempelvis jag skriver här?
Är det kanske för att de har vetenskapliga argument och teorier och allt sådant?
Okej, jag har en enkel och ovetenskapligt grundad teori, eller hypotes då kanske.
Lets hear it, you may say, well here it is:
Humans want what they dont have. and more.
och mer och mer och mer och mer
om vi bara kunde låta vissa saker vara.

Det var allt för idag. Nu ska jag försöka få fram skillnader och likheter kring Giddens och Jacksons teorier och tankar kring miljöproblem, social rättvisa och utveckling. Och det, mina trogna läsare, kommer bli ännu tråkigare än det jag nyss nedtecknat.
Beware what the future beholds
spoooky!

"A landmark study in the struggle to contain climate change, the greatest challenge of our era..."
"En fullständigt ovärderlig bok"

Jaha

Inga kommentarer: